Hírlevelek
Menü

Olvasási mód:

Betűméret:

Betűstílus:

#elektromos hálózat

Illényi Balázs hvg360

Hiánycikk lesz az áram? Egy pusztító európai vihar tanulságai

A Ciarán vihar ismét bizonyította, mennyire sérülékeny az elektromos hálózat. Ezen az sem segítene, ha föld alá vinnék az egészet, viszont új technikai megoldások sokat tehetnek azért, hogy minél rövidebbek legyenek az áramszünetek.

Turcsányi Balázs Zhvg

Az elektromos autók itt vannak, de elterjedésükhöz még kell egy döntő változás

Hajlamosak vagyunk az elektromos mobilitásra mint egyfajta „alternatív üzemanyagmegoldásra” gondolni, pedig sokkal több annál. A legtöbb autógyártó az e-mobilitásban látja a jövőt, a fejlesztések többsége az elektromos modellekről szól, és napjainkra már egyértelműen látszik, hogy valóban megtörténik a váltás. Cikkünk szerzője szerint egyfelől összetett rendszerről van szó, másfelől egy, az eddig megszokottól eltérő gondolkodásmódról. Az energetika egyik legnagyobb mai kihívása, hogy megoldja az e-mobilitáshoz kapcsolódó feladatokat, ideértve a lokális energiatermelés megvalósítását, az autók töltéséhez szükséges villamoskapacitás biztosítását, valamint az igényeknek megfelelő töltőinfrastruktúra kiépítését. Az igazi áttöréshez azonban a gazdaság és a társadalom szereplőinek attitűdváltására is szükség van. Vélemény.

Tiszai Balázs hvg360

Két tűz közé szorult az európai energiahálózat, fejlesztések nélkül a fejünkre is omlik az egész

A zöldítési célok eléréséért tíz éven belül fel kell futtatni az elektromos autózást, a hőszivattyúk beépítését és a megújuló erőművek integrálását. A fogyasztási és az ellátási oldal borítékolható robbanása külön-külön is megoldhatatlan kihívások elé állítaná a kontinens villamos hálózatát, együtt meg pláne: nincs rá felkészülve, hiszen nem is erre tervezték. A teljes körű modernizálásért az EU hét év alatt közel 600 milliárd eurót tolna a rendszerbe.

hvg.hu Ingatlan

Kirántotta a szőnyeget a kormány azok alól, akik napelemes spórolásban reménykedtek

Aki eddig nem adott be hivatalos igényt, hogy napelemet telepítene, és csatlakozna vele a hálózatra, ezután jóval drágábban oldhatja meg a fejlesztést, ha nem éppen akkor mos, világít vagy fűt, amikor süt a nap. Felfüggesztik ugyanis a hálózatra csatlakozás lehetőségét, és mindenkinek magának kell megoldania az áram tárolását. Ez pedig nem lesz olcsó.

hvg.hu Ingatlan

Egyre több irodaházban tölthetünk már elektromos autót

A cégeknek megéri elektromos autóra váltaniuk, így egyre több irodaházban találhatunk e-töltőket. Annak jártunk utána, miként működhetnek az elektromos töltők biztonságosan anélkül, hogy túlterhelnék az irodai hálózatot?

1 2
Az új Toyota Land Cruiser még durvább lett

Az új Toyota Land Cruiser még durvább lett

14 százalékkal nőtt a villanyautók eladása világszinten tavaly

14 százalékkal nőtt a villanyautók eladása világszinten tavaly

Szijjártó kimondta, mi kell ahhoz, hogy ne siklassa ki az Oroszország elleni szankciók fenntartását

Szijjártó kimondta, mi kell ahhoz, hogy ne siklassa ki az Oroszország elleni szankciók fenntartását

Helykihasználásból és termelékenységből jeles, energiafelhasználásból elégtelen: kinek éri meg a vertikális növénytermesztés?

Helykihasználásból és termelékenységből jeles, energiafelhasználásból elégtelen: kinek éri meg a vertikális növénytermesztés?

Rekord hatótáv: Magyarországon a VW 700+ kilométert tudó villanyautója

Rekord hatótáv: Magyarországon a VW 700+ kilométert tudó villanyautója

Ilyen lehet az új Toyota RAV4

Ilyen lehet az új Toyota RAV4

Újra beállítják a Végítélet óráját, ez befolyásolhatja a tudósok döntését

Újra beállítják a Végítélet óráját, ez befolyásolhatja a tudósok döntését

Decemberben kisebb turistaözön volt  Magyarországon

Decemberben kisebb turistaözön volt Magyarországon

Neue Zürcher Zeitung: Orbán csak hencegett Brüsszelben

Neue Zürcher Zeitung: Orbán csak hencegett Brüsszelben

A címlapról ajánljuk